*/

3.12.06

Vánoce Vánoce přicházejí, zpívejme přátelé...

První adventní podvečer jsem strávila ve velice příjemné a milé atmosféře v Překláštěří u Tišnova, kde se konala besídka a adventní sešlost přátel Muzea Brněnska. Ač mám již byt vyzdoben maličkým stromečkem, pár svíčkami a adventním kalendářem, v centru Brna na mě dýchá příjemná atmosféra přicházejících Vánoc z rozvěšených svítících ozdob na ulicích a vůní medoviny a svařáčku z postavených stánků na náměstí, přece jen mě odpolední dokreslení blížících se svátků klidu a pohody příjemně potěšilo. Na akci jsme se dostali se sborem a zazpívali jsme v rámci programu pár lužicko-srbských písní, dostali jsme občerstvení, poslechli si pár zvyků jiného národa a strávili pár hodin s lidmi, které neznáme, ale s kterými nás spojoval zájem o klidný večer.
A tak se mi konečně naskytla příležitost čím oživit blog. Ráda bych tuto příjemnou atmosféru předala i Tobě, protože ač máme před koncem roku každý plno povinností (od dokončování daňového přiznání v práci přes zúčastňování se kulturních a společenských akcí po úklid doma a pečení cukroví), ráda bych připomněla, že vše může proběhnout v klidu. Možná to zní jako fráze, které slýcháš neustále v rádiích a televizi spojené s nabízením půjček a služeb až domů, jen abys ušetřil čas, ale opravdu proč bláznit jen kvůli tomu, že jsou Vánoce? Pro mě je atmosféra Vánoc uklidňující. Melancholicky a blaženě se procházím mezi stánky, očuchávám svařák a koukám na všechny nepotřebné ale pěkné věci. Tím to se omlouvám všem, kterým nic nekoupím... nehodlám šílet, že nemám, co komu koupit. Jen se přiznej, vše důležité máš... máš kde spát, co jíst a určitě máš ve svém okolí člověk, který Tě má rád. Zdraví a štěstí Ti nadělit nemohu, takže Ti to alespoň ze srdce přeji. A kdyby mi přece jen náhodou něco cvrnklo do nosu, při čemž bych si na Tebe vzpomněla a myslela, že Tě tím potěším, neváhám a nakoupím. :-)

Brňáky zvu na koncerty sboru VOX IUVENALIS a připomínám, že začíná plesová sezóna, takže se třeba na některém potkáme.
Tak a na odlehčení jsem připravila přímou linku k objednávání dárků.... máš-li přání co pod stromeček, napiš si rovnou odtud. :) (Přemýšlej, postup není jednoduchý. Ale věřím, že se nevzdáš.) Měj se moc prima.