*/

2.2.06

Hallo Tsjeches!

Zdravím vás z holandského Utrechtu!! Cesta utekla strašně rychle, hlavně se všemi dobrůtkami a dárky, které jsem rozbalovala během cesty. :) Díky díky, taky jsem zkoukla asi 4 filmy nevalné kvality a snědla 2 řízky a pár housek. Během cesty jsme v Německu potkali na silnici ožralu, kterého ač mladí a hezcí, ale sprostí a neurvalí páni řidiči chtěli dorazit. Nakonec jsme počkali, až se o něj postarají jiní němečtí občané a ještě po čekání na vymanévrování nadměrného nákladu z parkoviště jsme jeli cestou poloprázdnou a tak jsme dorazili do cíle mé cesty s dvou a půl hodinovým náskokem. Měla jsem tak čas najít potřebný bus, koupit lístek, který se cvaká na více použití a jejich zóny jsou mi pořád utajeny, a vyrazit směrem "ubytovatelkám". Po zápasení s kufrem, který vážil kolem 30 kg a přesahoval rozměry, které vůbc může ženská unést, jsem se dostala k příjemným slečnám v ubytovacím komplexu. Opravdu, úsměv a milé přijetí se nám na Palačáku nemůže přihodit ani omylem! Lituji exchange studenty, kteří přijedou k nám. :)
Jakmile jsem v ubytovacím městečku našla ten svůj správný panelák a vyjela do 18. patra, opět jsem našla další zamčené dveře do předsíně a pokojíčků. No a po asi půlhodinovém přestavění nábytku dle mých představ a vybalení všech věcí, které jsem pobrala, jsem si během 5 minut zprovoznila internet a už u toho sedím a dávám milým a potřebným vědět, že žiju. :)) Čas ukáže, kolik jsem toho nevzala... vlastně už se ukázalo, postrádám peřinu. Nějak jsem nepochopila, že mi zajistili rám a matraci, ale to thick flannel undersheet je jen prostěradlo... No zatím topím na maximum a vyspím se pod prostěradlem, co se dá dělat. :)
Mezitím, co píšu na blog, už jsem stačila vyzvědět další informace od Sherry z Austrálie a Berty z Portugalska, které se za mnou přišly seznámit a povykládat si se mnou. Jsou v pohodě. Takže z 8 lidí jsem tu s 6-ti holkama a 2-ma kluky. Bude pořádek, protože máme společné sprchy a záchod, taky s pračkou a kuchyň s ledničkama, mikrovlnkou a sporákem. :)) A protože se tu všude zamyká a studenti se o vše starají sami, tak tu nějaké vrátné nebo kolejbáby nehrozí. Proto apeluji na všechny mé milé a nejmilejší: jakmile budete mít chvilku, vezměte spacák a karimatku a vyspíte se u mě! :) Těším se na všechny, protože zatím nevím, co tu budu podnikat. Holky už tu jsou dlouho, takže mě určitě zaučí a do té doby posbírám informace, kam je dobré jít. :)
Hlavně že už jsem byla naučená (po několika letech stěhování a očekávání zlepšení a nových lidí apod.) neočekávat v první chvíli mnoho. Spíše jsem si to malovala černěji, takže jsem mile překvapena. Hrají mi Monkey Business a skoro jako bych byla v Brně, protože si přes Mirandu píši s těmi samými lidmi. :) A doufám, že vás i brzy uslyším. Čeština, jak se zdá, se tady moc nenosí.
Zatím je to asi vše, však já zase po večerech budu psát, protože nic jiného se tu zatím nedá dělat. Jo dneska jdem koštovat Becherovku, co jsem dovezla... původně byla pro mou koordinátorku z fakulty, která mi měla vyzvednout klíče od bytu a někde mě počkat, tím že jsme přijeli dřív, ji Becherovky mohu ušetřit, vypít ji a místo toho jí nabídnout české pivo. :) A to se vyplatí, no ne?
Zítra jdu na nějaké schůzky s ostatními exchange studenty z fakulty po poznávačce... těším se, snad bude lepší počasí, naštěstí ještě neprší, ale je tu nad nulou, takže žádný sníh a pošmourno, šedo... někdo by řekl depresivně. Ale to u mě nehrozíííí. :)
Posílám velkou pusu! Ahoj!

Slíbené fotky najdete ve fotogalerii -> odkaz je v levé části obrazovky hned jako první v rozcestníku... budou přibývat časem.