*/

7.2.06

Utrecht Universiteit

Tak jsem dnes absolvovala první školní den. :) Ve třídě jsem se samými holandskými studenty (asi 13 lidí) a slečnou. Profesor naštěstí nemluvil moc rychle a většině věcí jsem rozumněla. :) A jelikož jsem měla mít dnes 2 hodiny a ve čtvrtek taky 2 hodiny, těšila jsem se, že budu mít co dělat a budu studovat a chodit do školy a učit se nové věci.... dnes to po hodince ukončil a laboratoře nám taky odpadly, takže se zase nudím. :) Ne, už plánuju najít si tu nějakou aktivitu jako zpívání v místním univerzitním sboru (jestli mě budou chtít) a možná najít nějakou práci. Bude to sice podřadný job, protože neumím holandsky, ale aspoň pár peněz k dobru... anebo taky mohu psát diplomovou práci. ;-)))
Teď čekám na ostatní spolubydlící až se rozmyslí, že je čas jít do toho klubu... jdou všichni, tak jim to nechci kazit. A navíc jsem domluvena se slovenskou a češkou, že se tam potkáme. Sice zase nic neuslyším, ale aspoň bude trochu pohybu na tanečním parketu. ;-)
Ve škole to bylo moc hezké, mají pěknou halu (s jezírkem). Taky jsem objevila něco jako menzu, jídlo tam je relativně levné, za 2 eura se najíte jako třeba na stavárně, tj. polívka a smažák s hranolkama. Takže spíše příležitostné jídlo. Dneska jsem to chtěla zkusit, ale na koupi jídla v takovémto stravovacím zařízení je nutná karta, kterou koupíte v kterémkoli automatu s kreditem 10 nebo 20 euro. Problém je nyní v tom, že kterýkoli z těchto automatů je pokažený. Už druhý den... Takže pořád vařím těstoviny, špagety a zeleninu... zatím mi to krkem neleze, ale předpokládám, že někdy bude úleva najíst se ve škole, abych se ušetřila vaření v "zabordelené" kuchyni. Chlapci zásadně neumývají nádobí. Ale ať se těší, od zítřka se zavedou služby a bude pořádek!!! :)
A kolo ještě nemám... holky už koupily za 70 a 50 euro, ale mě to pořád připadá moc... i když kola tady se pohybujou (v legálních obchodech) kolem 40-ti euro. Ale přála bych je vám vidět! :) Však pak bude foto.. ale jsou to šunty, které by jste v ČR věnovali občanům tmavé pleti k odvezení do šrotu. Žádná přehazovačka, brzdy někdy na "zpětný chod" a zvuk zvonku si napodobujete sami.
Tak stačilo... už to píšu půl hodinu, protože už mě "bolí" mozek z celodenního přemýšlení nad anglickýma větama a slovíčkama, a občas už mě nenapadají ani ta česká. Doufám, že se to časem zlepší... ne doufám, ale věřím v to. Tak zdar lidi.