*/

9.4.06

Češky paří v Holandsku

Na začátek jednu výbornou zprávu: čtvrteční prezentaci jsem zvládla výborně, resp. ostatní kolegové neměli moc otázek na konci (takže nevím, jestli to nepochopili, nebo mi nerozuměli, nebo jsem to tak skvěle vysvětlila ;-) ) a učitel mě opravil jen v jednom algoritmu. Takže i když jsem to svoje "vystoupení" zkrátila jenom na 30 min (normálně se vykládá tak 40 min. plus diskuse), za 45 min jsem byla ze školy venku a netrpělivě očekávala první návštěvníky z ČR.
Holky mi nedaly vědět dřív, že už přijíždějí, takže když mi napsaly SMSku, že už čekají u kongresového centra, sedla jsem na kolo a svištěla jako vosa na svém pochroumaném kole za nimi. Pak jsme se vydaly srz centrum ubytovat se do mého skvělého paláce. (Spaly jsme na letišti z matraček na zemi.) Než jsme začaly připravovat večeři (rizoto), šly jsme se kouknout do obchodu, abychom si koupili ještě něco dobrého po večeři. Jakmile Verunka uslyšela, že Vermouth tu stojí jenom 1,76 euro, musely jsme koupit alespoň dvě flašky. :) A jednu jsme otevřely hned cestou zpátky. Ale to byla moje chyba, protože mi bylo nějak šoufl (asi z toho šlapání pěšky!! :) ) a potřebovala jsem dostat něco do žaludku. Alkohol pomohl. ;-) "Doma"pro ně bylo připraveno malé překvapení v podobě společnosti a international dinner, které občas míváme, a tak se holky seznámily s lidmi, se kterými se stýkám (s některými se i bavím a některé jsou mými kamarádkami - takovéhle rozlišení je důležité :), kdo je zná, ví!) :-D Děvčata přivezly spoustu jídla (salám - mňam, pivíčka, sýry, český chlebík aj. a VODKU), takže jsme po vydatném jídle začaly konzumovat zásoby alkoholu, aby se to náhodou nezkazilo! ;-) Jakmile všichni ostatní odpadli, dopili jsme i energy drinky a během přípravy na párty jsme uspořádaly wrestlingové zápasy. Vyhrála jednoznačně Lenka, která se ukázala jako nejsilnější domina (anebo nejmíň pila). :-D Tancovat do Tivoli jsme šly zase pěšky a jak to vypadalo tu raději ani nebudu psát - přišel nás zkontrolovat i vyhazovač! Ale tam už jsme nepily - bohudík. Vrátili jsme se k ránu a užily si spaní jako zálesáci ve spacácích. Holky mě v noci ani nemlátily, když jsem jim vyprávěla ze spaní - cvičily angličtinu i během spánku. :)
V pátek jsme se rozhodly pochodit jenom po Utrechtu a poznat krásy malého studentského města. Takže ve zkratce a všechno pěšmo: market, holky chodily po hadrech a obchodech s bižuterií, ukázka, jak vypadá coffee shop na lodi, okouknutí ulice červených luceren, zásobárnu vody a nějakého toho mlýna, návštěva Dómu (šlapat 400 schodů se nám nechtělo - výhled mám z 16. patra taky moc hezký) a pochození kolem kanálů. A najednou byl večer a my byly tak unavené, že jsme ještě s Lenkou nakoupily, na večeři si daly kuřátka s rýží, u vínka se podívaly na 2 filmy a zdárně usly.
Tuhle část vyprávění doprovází i fotodokumentace - první den (1 L+V) a druhý den (2 L+V) (cenzurovaná!), která byla pořízena a nahrána na můj laptop. Další část má Verča ve svém foťáku, který jsme malinko utopili v batohu s polootevřenou lahví vody. Ale věřím, že je Verča z karty dostane a že je svět někdy uvidí. :) A že Veruščin foťák bude v pořádku.

Protože sobota měla být ve znamení poznávání Amsterdamu. Vyrazily jsme v tom nejhorším počasí, které mohlo být - větřisko a hustý déšť, snad i s kroupama. Tak jsme jely busem na nádraží a pak už vláčkem do slunného Amsterdamu. Verča jako výborný průvodce naplánovala výlet pomocí mapy a míst nalezených na internetu a navedla nás nakupovací ulicí (kde jsme se zastavovaly na každém kroku :) ) přímo na hlavní květinový trh. Cestou jsme se zúčastnily nějaké politické demostrace. Vlastně jenom já a to tím, že jsem si chtěla vzít balónek, na kterém asi bylo jméno organizace, která to pořádala. Bylo ale větrno a balónek mě po půlhodine začal štvát a protože ani nešel odmotat, abychom si zazpívaly s heliem v plicích, tak jsem ho pustila na svobodu. A jestli ještě nepraskl, tak tam někde lítá do dnes.....
Po nákupech na květinovém trhu jsme se vydaly ještě na bleší trh, ale ten tak zajímavý nebyl. Následovala přestávka, načerpání sil a energie z nezdravého jídla od Burger Kinga, pak kafíčko v coffee shopu a šly jsme poznat Amsterdam z paluby lodičky (a blinkat se Leničce naštěstí nechtělo :) ). Hodinová projížďka nám měla ukázat zajímavá místa kolem kanálů a řeky Amstelu. Nebýt ostrého sluníčka, které nám svítilo přímo do očí a my musely zavírat oči a občas i klimbat, to byl moc hezký odpočinkový výlet. Nejvíc se mi líbilo, když jsme vyjeli z města do přístavu - skoro až na moře a viděli to obrovské město trochu z dálky. Potom jsme ještě naštěstí za světla prošly pár uliček s červenými lucernami. Holky byly šokované, jak se erotické kluby a horší místa prezentují v ulicích. Samé billboardy, lákače, plakáty... Já jsem se spíše obávala některých pochybných existencí. Jakmile se začalo stmívat, sedly jsme na vlak a jely zpátky. No a než jsme dorazily domů a cestou nakoupily ještě nějaké dárečky a holandské pivka na večer, udělaly si špagety, popili Amstely a šly opět chrnět.
No a neděle už tradičně po obrovské snídani patřila jenom balení, uklízení a vyprovození na bus pátky do ČR. Taky jsme ještě stihly splnit Verče poslední sen a to zkusit holandské hranolky, které jsou speciálně dělané. Nejsou tak tenké a "křupavé" jako všude jinde a jí se jenom v majonézou.
Takže kromě toho "hulení" si tu prý holky užily všechno holandské a přijedou zase. ŽE JO? :-D A já jdu ven, protože po tomhle slunečném víkendu má být zase pršavo, tak ať si to ještě trochu užiju, a časem možná tenhle příspěvek doplním nebo přepíšu. Ale dneska už toho bylo dost. :)